dinsdag 14 oktober 2008

Schoonmoe

Ik had haar afgelopen weekeinde natuurlijk kunnen voorbereiden. Maar mijn lieve schoonmoeder kennende had ze lang niet zo ontspannen op de foto gestaan als ze van tevoren had geweten dat Ritske dinsdagmiddag langs zou komen. Beter dus om haar te laten overrompelen door de fotograaf van Het Urkerland. En waarom staat deze foto donderdag in de krant? De witblauwe vrijzwemkaartjes verdwijnen en daar wilde zwembaddirecteur Bert Schreuder graag wat aandacht voor in de krant. Of het niet leuk zou zijn om er dan een foto van die kaartjes bij te zetten. Terwijl je schoonmoeder ze vasthoudt', zei hij erachteraan. 'Mooi', dacht ik, veilig achter mijn computer en ik mailde terug dat het prima was en wanneer ze werkte. 'Kan niemand zeggen dat het mijn idee was', gniffelde ik bij mezelf. Toch zegt iets in deze blik mij dat ik zwaar in de problemen kom als ik haar weer zie...

Geen opmerkingen: