vrijdag 19 februari 2010

Snel, sneller snelstschaken

Een snelschaaktoernooi bracht me gisteravond weer eens terug bij de schaakclub. Vroeger zat ik daar elke week een hele avond te zweten op één partij. Tegenwoordig schaak ik op de gekste momenten via Live Chess. Korte potjes vaak: 3 of 5 minuten bedenktijd per speler. Je speelt dan vooral op gevoel, hebt geen tijd om stellingen diepgaand te analyseren en wint vaak doordat je opponent geen tijd meer over heeft. Gisteren werd ik eerst genadeloos afgeslacht door één van de clubtoppers, maar kon ik even later in de B-poule toch nog leuke partijtjes afwerken. Over de hele avond zes gewonnen en vier verloren. Ik was dik tevreden. Maar vraag niet hoe ik na dik drie uur schaken in bed lag. De lopers en paarden bleven maar heen en weer vliegen. Live Chess kan ik trouwens iedereen aanraden. Het is gratis en je speelt altijd tegen iemand van ongeveer je eigen niveau. Je moet wel de spelregels kennen natuurlijk, maar ook daar biedt internet uitkomst.

1 opmerking:

Unknown zei

Lijkt me leuk kun je een link mailen?

Livechess.info
of zo of chess.com?

groeten

stefan