maandag 15 november 2010

Plaat van het jaar, echt!

De tijd dat ik elke twee weken de OOR naploos om volledig op de hoogte te blijven van de laatste ontdekkingen op muziekgebied, liggen lichtjaren achter me. De opwinding van een nieuw bandje ontdekken was leuk voor toen. Tenminste. Tot Spotify. Via oude bekenden als Mogwai en Explosions in the Sky belandde ik bij Mono, Eluvium, Ludovico Einaudi en pg.lost. Broer JW moet niet zoveel hebben van muziek via het net (iets met frequenties, een lang verhaal). Hij ontdekt bandjes nog 'the old fashioned way'. En zo belandde ik onlangs in de Melkweg, waar we samen met 100 man en een paardenkop onder anderen People Get Ready zagen optreden, een Nederlandse band. Hun eerste cd is net uit en die is zo ongelofelijk goed. Wat mij betreft de beste plaat van dit jaar. En dat zeg ik niet omdat ze nu nog niet wereldberoemd zijn. Ook niet omdat ze in plaats van aan de drugs in de Heer zijn. Leuk trouwens dat die ook al gewoon via Spotify te beluisteren is, maar laat JW dat niet horen.

Geen opmerkingen: