dinsdag 27 maart 2012

Fietsseizoen

't Is voorjaar en de zomertijd is ingegaan. Hoogste tijd voor een volgend hoofdstuk in het fietsboek van de familie Bakker. Noëlle kreeg voor haar verjaardag een mooie Gazelle, gekocht bij een Wezeper meneer die juist zijn arm had gebroken met schaatsen (jaja, 6 weken geleden hadden we het nog over de 11-stedentocht). Anne-Grethe promoveerde naar de voor-vorige fiets van Noëlle. Een stoere fiets, eindelijk op haar hoogte en met grotere wielen waarmee je een stuk sneller vooruit komt. Zo dachten wij. Anne-Grethe begroette deze 'upgrade' met oorverdovend gebrul en een vluchtpoging richting Nelly. Met zachte dwang ging ze toch te paard en deden we gisteren een rondje om Nagele heen door het Centerparcsbos (dat is een strook bomen die vanuit de lucht geen naam mag hebben, maar die van binnenuit toch net aanvoelt als een echt bos). Vanavond reden we het stuk weer en was ze los. Bochtjes gingen perfect en het afstappen doet ze nu zonder gilletje. Michal is uiteraard het kind van de rekening, want die kan nu de overstap maken naar een fiets zonder zijwielen. Een wanhopige drenkeling aan een vlot. Moeder is het stopwoord tussen haar paniekerige uithalen door en ik ben boeman en strohalm ineen. Na afloop van de 3 (drie) minuten fietsgewenning van vandaag meldde ze trots dat ze niet één keer gevallen was (ja dûh), zelfs niet toen ik haar (11 nanoseconden lang) losliet. Positief benaderen heet dat.

1 opmerking:

Boekenstek zei

Ha Jelle,
Leuk dat ik in je bloglist sta met mijn blog. Ik heb jou ook toegevoegd in mijn bloglist: http://boekenstek.blogspot.com/
Groeten,
Pleun van Boekenstek