vrijdag 28 november 2008

Een fase

Ze heeft 't de laatste tijd niet zo op mij. Al sloof ik me nog zo uit, Anne-Grethe blijft koel. 'Ik hou niet van kussen', zegt ze dan, als ik met getuite lippen op haar af kom. Of: 'Ik vind jou niet leuk.' Ik ken de opvoedkundige bla-bla die hier bijhoort. En ik weet: het is een fase en ze is heus wel verknocht aan me. Maar toch ga ik elke keer een stap harder lopen om haar genegenheid te winnen. Deze week leek het effect te hebben. Ze wilde met me spelen! Hoera! Maar het spel bleek 'gevangenisje' te heten. En ik was de boef... Toen we deze week op de ouderavond in de peuterschool een Sinterklaascadeautje in elkaar moesten knutselen, vlogen de vonken er van af, zo ijverig was ik. Was natuurlijk zinloos, want voor mijn over-creatieve geknutsel krijgt een man met een jurk aan alle credits. Er zit dus niks anders op dan slaafs achter haar aan blijven lopen, hopend op een lieve lach. Ik heb nu al beklag met mijn aanstaande schoonzoon.

1 opmerking:

hilt zei

Troost je. Vandaag reed ik samen met A.G. langs het Urkerland en toen zei mevrouw "hier werkt mijn liefste papa"