maandag 27 juli 2009

Aso-invasie

Met zachte hand werd ik zaterdagmid- dag naar de uitgang van mijn eigen woning geleid. Er moest schoongemaakt worden. Of ik me elders wilde vermaken. De meiden en neef Daniël moesten mee. Terwijl Michal, die ik net van bed had gepakt, langzaam wakker werd en Anne-Grethe haar ogen amper open kon houden, vochten Noëlle en Daniël een verbeten strijd uit. Inzet: de plek naast mij in de auto. Met zwaar verhoogde hartslag, bloeddruk en adrenaline-afgifte spoedde ik me naar de Waypoint kringloopwinkel op Urk. Daar laadde ik het hele circus weer uit, hielp ik het hele spul de trap op en plantte ze in de kinderhoek. Met een zucht verdiepte ik me in het boekenaanbod, beide oren constant gespitst op jammerende huiluithalen of opkomende agressie. Ondertussen deden Noëlle en Daniël me voortdurend voorstellen voor aankopen. Zegt Noëlle ineens: 'Waarom heeft Michal geen broek aan'. Ik zeg: 'Omdat ze een jurkje aanheeft natuurlijk'. Ik toch maar even kijken voor de zekerheid. Bleek het vermeende jurkje een shirt...

Geen opmerkingen: