dinsdag 29 december 2009

Leren verliezen

Michal logeerde gisteravond bij pake en beppe, Noëlle was aan het zwemmen en dus had ik alle gelegenheid voor een rustig spelletje met Anne-Grethe. Dacht ik. Eerst speelden we Dora-domino. Dat ik het eerste potje won, leidde tot opgetrokken wenkbrauwen. Maar toen zij de tweede ronde won en ik haar daarvoor uitgebreid prees, klaarde ze weer op. Toen gingen we mens-erger-je-nieten. Na een verbeten strijd won ik nipt. Anne-Grethe brak. De dobbelstenen vlogen door de kamer en voordat ze in huilen uitbarstte, verklaarde ze dat ze mij nooit meer wilde zien. Mooie aanleiding voor een lesje over winnen en verliezen. We oefenden op hoeraroepen en jammerzeggen. Het ging prima. Ze snapt het helemaal. Toch vrees ik het volgende potje mens-erger-je-nieten. Misschien helpt het als ik haar structurele valsspelen wat meer door de vingers zie.

Geen opmerkingen: