donderdag 14 juli 2011

Wat denkt de juf?...

Met de zomervakantie heerst er een opgewekte sfeer op school. De rapporten zijn in aantocht, morgen vieren de juffen van groep 5/6 hun verjaardag en volgende week mogen er pannenkoeken gebakt worden vanwege de laatste schooldag. De kleuters worden ondertussen klaargestoomd voor het grote avontuur dat vakantie heet. Anne-Grethe kwam trots met een groot dubbel gevouwen vel papier thuis. Het was een koffer en binnenin had ze getekend wat er allemaal in zat. Alles onder het thema 'Ik ga op vakantie en ik neem mee...' Er zaten kleren in, speelgoed, praktische spullen, een bikini, een opblaasband, opblaasdieren (ook leuk voor in het zwembad), een opblaasbloem, een opblaasriem (wat dat ook mag zijn), een opblaasbad, ja zelfs een opblaaskasteel. Net toen ik me af begon te vragen welke amechtige ouder al dat moois dan wel mocht vol blazen, viel mijn oog op een poppetje rechtsonder. Een poppetje met een glimlach, twee ogen en zo'n rode hindoestip daarboven (het ventiel). 'Opblaasmens' had de juf er parmantig bij geschreven. Vraag 1: wat in vredesnaam is volgens Anne-Grethe een opblaasmens. Vraag 2: wat spookt er nú door het hoofd van de juf.

Geen opmerkingen: