donderdag 8 september 2011

Thee met een koekje

Het normale ritme is weer van kracht. Tenminste, dat hoor je overal om je heen. Komt omdat de scholen weer begonnen zijn. Maar goed beschouwd is er voor ons helemaal niets normaal. Mijn wereld staat tenminste op zijn kop, want voor het allereerst zijn al onze meiden volwaardige basisschoolkinderen. Michal (groep 1) zingt liedjes na uit de kring en vertelt over de eer van 'het hulpje van de juf mogen zijn'. Anne-Grethe (groep 3) demonstreerde vanochtend haar in drie dagen tijd opgedane schrijfvaardig. 'ik, maan, rik', zette ze geconcentreerd op het krijtbord. En Noëlle (groep 6) komt thuis met verhalen over de verwikkelingen en intriges in de bovenbouw. 'Je mocht willen dat er een boek bestond dat "Hoe overleef ik mijn leven" heette', verzuchtte ik gisteravond. Ze gaf me groot gelijk. Vanmiddag mag ik het hele roedel van school halen voor thee met een koekje. Wat een genot!

Geen opmerkingen: