donderdag 29 november 2007
Geox sux
'Geox ademt!' Noëlle zei het vaak. Meestal net nadat ze een commercial van het schoenenmerk had gezien. En altijd op een toon alsof ze de blijde boodschap verkondigde. Geox, zo begreep ik, is een schoenenmerk dat dure maar koele (en coole) producten levert. Komt allemaal door een ingenieus gaatjessysteem in de zool. Noëlle stapt al enige tijd op een paar laarzen van het merk over de wereld. En ik ging afgelopen zomer overstag voor een paar kekke, bowlingbaanachtige, exemplaren. Inmiddels zijn ze alweer met 'de karre' mee. Want, alhoewel het er aanvankelijk op leek dat ik en mijn geliefden van mijn eeuwige 'zweetkakken' waren verlost, sloegen mijn voetporieën ergens deze herfst keihard terug. Binnen een uur na aantrekken, trok er al een muffe, aardachtige, zure mist op vanaf mijn Geoxen. Bovendien was het binnenwerk van de schoenen volkomen aan gort en trok ik bij het aantrekken een dikke scheur in de buitenkant. De ingenieuze gaatjes waren kennelijk dicht en om de gelikte reclamecampagne te bekostigen was duidelijk bezuinigd op materiaal. En op ritsen. Want intussen ben ik met de beide laarsjes (à 9 euro) van Noëlle al bij Tromp Visser geweest. Het enige wat je als consument dan rest is boos een paar nieuwe schoen kopen, plechtig beloven dat je er nooit meer Geox in huis komt en een boze blog schrijven.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten