donderdag 15 november 2007

Vol verwachting

Vrijdagavond moet ik me melden in de Lelystadse bibliotheek. Ik heb meegedaan aan de verhalenwedstrijd in het kader van de campagne Nederland Leest. In de lijn van het actieboek 'De gelukkige klas' moesten er verhalen geschreven worden met als thema 'Uit de school geklapt'. Een vriendelijke bibliotheekmevrouw vertelde me dinsdag via de telefoon dat ik tot de kanshebbers behoor voor een van de drie prijzen: boekenbonnen van 50, 100 of 200 euro. Morgen hoor ik dus of mijn verhaal over een buiten de deur snoepende leraar Nederlands in de prijzen is gevallen, of dat de organisatie op een originele wijze voor klapvee wilde zorgen en ik dus voor Piet Snot met het zweet in mijn naad heb gezeten. In dat laatste geval gaan Nelly en ik via de McDonalds terug naar huis. In het andere geval waarschijnlijk ook. Het verhaal staat trouwens hier.

Geen opmerkingen: