zondag 18 november 2007

Smullen

'Behalve drie prijzen reiken we vanavond ook twee eervolle vermeldingen uit.' Het zweet in mijn handen bevroor vrijdagavond terstond. Slecht verliezer als ik ben probeerde ik mezelf er al dagen van te overtuigen dat derde of tweede worden ook leuk is. Het lukte niet. En nu dit. Vijf minuten later was alle leed geleden. Ik had de schrijfwedstrijd van de Flevolandse bibliotheken gewonnen. Supertrots was ik. Maar inmiddels ook wel een beetje verlegen. Want dat ik mijn naam nu op de kabelkrant, op de ene site, de andere en de derde moet tegenkomen, dat vind ik toch wel een beetje te gek. Er is toch ook nog wel echt nieuws? Het leukste aan de vrijdagavond vond ik trouwens onze uitspatting bij de Mac. Mijn lekkere en ik allebei een menuutje op schoot, Led Zep op de radio, raampje open en 200 boekenballen in de pocket.

Geen opmerkingen: