maandag 15 december 2008

Opsporing verzocht

Ooit kocht ik tien pennen in één keer. Voor een prikkie bij de Action. Ze schreven voor geen meter, maar dat gaf niks. Ik plofte de zak met pennen op de keukentafel neer en zei voldaan: 'Nu hoeven we nooit meer te zoeken naar een pen.' Alle tien (10) pennen heb ik in geen jaren meer gezien. De eerste vijf waren zo weg. Een stuk of vier zwierven een tijdje trouw rond in een rommella. De tiende werd intensief gebruikt. Tot op het moment van vermissing. Sinds enkele uren wordt onze afstandsbediening vermist. Nee het is niet het kingsize model van deze foto. Die doet het namelijk gewoon niet. Nee, het is het tweede multifunctionele exemplaar dat ik de afgelopen tijd kocht. Vanmiddag nog gesignaleerd en even later onder onze ogen in rook opgegaan. Drie verdachten in de leeftijd van 1 tot en met 6 jaar ontkennen in alle toonaarden. En ik geloof ze. Ik verdenk tien rondzwervende pennen.

Geen opmerkingen: