vrijdag 6 maart 2009

Onderbewustwijn

De vastentijd is alweer bijna anderhalve week op weg. Het is voor Nelly en mij de laatste jaren een gewoonte geworden om in de weken voor Pasen kritisch te kijken naar goede gewoonten die neigen naar teveel van het goede. Matig eten dus, zes dagen in de week geen drupje alcohol en verder geen TV. Het bevalt me prima. Lekker lezen, verdieping van mijn geloof en gewoon op bed gaan als je moe bent. Maar ik hou mezelf voor de gek, bleek vannacht. Mijn onderbewustzijn baalt als een stekker. Ik droomde dat ik samen met Nelly in een zeer chique restaurant aanschoof voor een uitgebreid diner. Van de amuses alleen al duizelde het ons. En terwijl we aan het eerste glaasje wijn (zacht, vol, rond en afdronk van hier tot Bordeaux) zaten, wisten we zeker dat er een hotel gezocht zou moeten worden om dit wijnarrangement zonder blaastestperikelen te doorstaan. Bijzonder detail: Michal at, gezeten in kinderstoel, ook gezellig mee.

Geen opmerkingen: