donderdag 9 april 2009

Broodje eten

Noëlle heeft een ware uitdaging gevonden: eetrecords vestigen. Gisteren had ze een speelafspraakje en schoof ze tot verbijstering van de moeder van haar speelkameraadjes vijf boterhammen naar binnen. Ze was er trots op, al had ze ook buikpijn gehad. Vandaag was er paasbrunch op school. De teller stokte bij zeven broodjes en drie gekookte eieren. Nelly en ik schudden onze wijze hoofden. Dat kon toch niet? Maar meteen begon in mijn achterhoofd een stemmetje te vertellen over vroeger. Die keer dat neef Jan, broer Jan Willem en ik, op aanjagen van mij, de pas gekochte hele tarwe van tante Marijtje soldaat maakten, compleet met pot aardbeienjam. Mijn companen begon bij zes boterhammen te protesteren; ik ging door tot tien en was er apetrots op. Ik ken het gevoel van Noëlle dus, net als haar buikpijn trouwens.

Geen opmerkingen: