donderdag 28 oktober 2010

Primeurtje

Heel vreemd (kuch) maar in mijn droom kwam Mark Rutte dus bij ons op bezoek en veranderde hij telkens als een soort dr. Jeckyll & mr. Hyde in Geert Wilders. Tijdens ons geanimeerd gesprek was ik druk doende met vis bakken. Lekkere dikke scholen, vers ook, de oranje stippen deden pijn aan de ogen. Geert bedankte vriendelijk toen ik hem een visje aanbood, maar Mark sloeg glunderend toe. Na de schol lustte hij ook nog wel wat kibbeling. Het was zo gezellig dat mijn droom-ik besloot om afscheid te maken van Wilders en lekker verder te kletsen met Rutte. Vlak voor we afscheid namen, schoot me nog wat te binnen. Ik informeerde naar de windmolenplannen. Daar hoefden we ons op Urk echt geen zorgen meer over te maken, verzekerde hij mij. ,,Die komen er echt niet." En volgens mij mocht ik hem gewoon keihard citeren in Het Urkerland.

Geen opmerkingen: