maandag 25 augustus 2008

Hand in hand

Zaterdag voor de verandering eens geen Urk 1, maar (dankzij de uitstekende secundaire arbeidsvoor- waarden van mijn maat Gerrit) Feyenoord- PSV. In de Amsterdam Arena. Voor de Johan Cruijff-schaal. Een veredelde oefenwedstrijd en ook nog eens vrij saai. Maar dat gaf allemaal niks. Het was de eerste keer dat ik in de Arena was. En na Ajax-AZ (1987) en Real Madrid-Atl. Bilbao (1999) was het pas de derde grote wedstrijd die ik in een stadion zag. Genieten dus. Van de hondstrouwe Feyenoord-aanhang bijvoorbeeld, die ondanks dat de nederlaag op voorhand al onafwendbaar leek, uit volle borst het 'Hand in hand kameraden' zong. En ik genoot ook van het stadion op zich. Knap dat je een complex voor grote groepen publiek zo publieksvriendelijk kan bouwen. En erg fijn dat ik dat een keer aan den lijve kon ervaren, zonder dat ik er Ajax voor hoefde zien spelen.

Geen opmerkingen: