vrijdag 29 augustus 2008

Plas-alarm

Het heeft even geduurd, maar we kunnen nu vol trots zeggen dat Anne-Grethe ook sanitair gezien een grote meid is. Vol enthousiame roept ze keer op keer: 'Ik moet plassen', waarbij ze dat laatste woord meestal met overslaande stem jubelt. Ook 's nachts, als ze een luier om heeft, schroomt ze niet om ons trots te roepen. Afgelopen week hielp ik haar strompelend en met ogen vol slaap de wc op en af. 'Playmobil spelen?' vroeg ze, toen ik haar weer naar haar slaapkamer bracht. 'OK' zei ik. Het was, dacht ik, al bijna half zeven. Enige tijd later reageerde Nelly op een plas-alarm. Ik werd wakker toen ze even later foeterend weer in bed stapte. 'Die zit middenin de nacht zomaar met de Playmobil te spelen!' Zuchtend en steunend probeerde ik mijn brilloze ogen op de wekker te richten. De 6 die ik eerder die nacht had gezien, leek verdacht veel op een 4...

Geen opmerkingen: