woensdag 11 februari 2009

Haaifs

Sinds enkele maanden zit ze ook op de Haaifs en dat schijnt helemaal niet bijzonder te zijn, maar heel normaal voor de post-Windows XP-generatie. Zelf ben ik geboren in de tijd dat Bill Gates nog arm was en wat was ik trots toen ik rond mijn dertigste ontdekte hoe je een weblog start. Niettemin dacht ik me toch aardig te kunnen redden met computers. Sinds ik Noëlle bezig zie achter De Kom, ben ik nederiger over mezelf gaan denken. Zo zat ze gisteren te kwekken met haar voormalige juf. Ze tikte in: 'Wat ga je doen?'. Vroeger heette dat een brutale vraag, maar die bestaan niet meer, heb ik me laten vertellen. Maar goed, ze vroeg dus wat juf deed, en meteen erachteraan tikte ze in een nieuw berichtje het antwoord alvast in: 'Leuk!' Hoefde ze alleen nog maar op enter te drukken als het antwoord van juf binnen kwam. Ze vond het maar vreemd dat ik daar met mijn mond open naar zat te kijken. Trouwens: webloggen schijnt ook alweer hopeloos achterhaald te zijn. Twitter heet het nieuwste. Geen idee wat het is.

Geen opmerkingen: