maandag 18 mei 2009

Zeehond niet in de prijzen

Zaterdag met de zenuwen in mijn lijf naar Gouda geweest. Hoe dat kwam? Ik had weer eens meegedaan aan een verhalenwed- strijd. Dit keer georganiseerd door onder andere het Reformatorisch Dagblad, Hogeschool Driestar en Uitgeverij Mozaïek. Het moest een historisch verhaal zijn en de hoofdprijs was begeleiding bij het maken van een roman. Dat sprak me erg aan, want begeleiding (lees: een stok achter de deur en een trap voor mijn jeweetwel) kan ik goed gebruiken, wil de roman die ik in mijn hoofd heb ooit nog op papier komen. Ik wist al dat ik uit 73 inzendingen bij de laatste tien zat, maar kreeg in Gouda te horen dat het daarbij bleef. Geen top 3-plekje dus. Jammer natuurlijk, maar het lezen van de winnende verhalen vergoedde veel. Die zijn namelijk subliem. Hier staan de tien winnende verhalen, waaronder dus mijn bijdrage.

Geen opmerkingen: