donderdag 11 maart 2010

Google Jelleview


Grotere kaart weergeven

Eindelijk staat Urk op Google Streetview. Altijd leuk natuurlijk om je eigen habitat online te zien, maar ik keek er ook om heel andere redenen reikhalzend naar uit. Ergens vorig jaar zomer heb ik voor de krant namelijk een foto gemaakt van de Google auto, toen die door Urk reed. Dat ging zo: we hadden gehoord dat de foto-auto over Urk reed, ik sprong in de redactie-auto reed naar het Oude Dorp en had meteen beet. Schuin tegenover Boekhandel Koster stelde ik me strategisch op, stapte uit met de camera in de aanslag en was nog maar net op tijd om de Googlemobiel (wat rijdt dat ding hard) op de foto te zetten. Bij het wegrijden besefte ik dat ik niet alleen Google op de foto had gezet, maar Google ook mij. Kijk maar.

Geen opmerkingen: