maandag 28 november 2011

AAAAAnne-Grethe

De ritjes op maandag- middag naar zwemles op Urk. Ik denk warempel dat ik ze nog ga missen ook. Voor half zes moest onze Anne-Grethe steeds klaar staan en dan zette ik er stevig de pas in. Van 't Bun via de Hofstee, de Slikhoogte en het Kerkje aan de Zee naar mijn geliefde boulevard. Keren bij het strand en dan via de West- en Oosthavenkade naar Torenstraat, om de Boni en Hairline heen en tenslotte helemaal langs welgeteld zes singels terug. Volgens Google Maps is het precies 3 kilometer. Net genoeg om even lekker het hoofd leeg en het lichaam warm te krijgen. En dan lekker een kleedkamer in met 15 ouders en 15 natte kids, in een klimaat waar ze het zelfs in Andalusië Spaanse benauwd van krijgen. Ondertussen die duizelingen in je hoofd die melden dat het de hoogste tijd is voor een bordje warm eten. En dan een Anne-Grethe die zojuist haar stinkende best heeft liggen doen in het water, maar die nu vindt dat afdrogen en aankleden mijn 'pakkie an' is. Toch ga ik het missen. Zaterdag bij het afzwemmen was het trouwens één groot feest. Anne-Grethe deed goed haar best en mocht als eerste van de hele ploeg haar diploma in ontvangst nemen. Hier is ze in actie te zien.

Geen opmerkingen: