dinsdag 19 februari 2008

Geen geld

Meteen na het uitlezen van De Toverberg heb ik me gestort op Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij van Jonathan Safran Foer, een boek dat ik al een hele tijd wilde lezen. Ik had er veel positiefs over gehoord en was al erg onder de indruk van de eerste roman van deze Amerikaanse schrijver, Alles is Verlicht. Extreem Luid gaat over een wonderlijke negenjarige jongen uit New York, wiens vader is gestorven bij de aanval op het WTC. Centraal staat hoe hij omgaat met zijn verdriet. Het verhaal verschiet constant van kleur, van hilarisch naar tragisch en weer terug. Het is dezelfde mix die zijn eerste boek zo goed maakte. En tja, ik kan verder hele verhandelingen houden over dit boek. Dat het zeer origineel geschreven is, leest als een trein en dat ik het als redelijk trage lezer binnen een week uit had. Maar dat doe ik niet. Er ligt net een nieuwe druk in de winkels en die kost maar 12,50 euro. Dat is echt geen geld voor zo'n verschrikkelijk goed boek.

Geen opmerkingen: