vrijdag 30 april 2010

Fietsende vlag

Spelen met vuur is het: verslag doen van Koninginnedag en dan alleen een foto van Anne-Grethe erbij zetten. Waar is de rest? Tja, dat komt: deze meid fietste voor het eerst mee in de Nagelese Oranje-optocht en dat gaf zo'n hoog veiligheidsrisico dat het absoluut noodzakelijk was dat papa steeds binnen een meter afstand meeliep. Foto's nemen van ander kroost schoot er dus bij in. Vanmiddag, tijdens het bezoek aan de markt in Sint Jansklooster vroeg ze ook mijn volledige aandacht, want zo legde ik uit: 'Andere kindjes kunnen erg goed zingen of knutselen, jij ook hoor, maar je kunt vooral goed kwijtraken.' Ze knikte gretig en trots. Vanavond was ze zo brutaal, onmogelijk en ondeugend dat ik voor straf haar bed ontdeed van knuffels. Zuchtend plofte ik op de bank. Een uurtje later tikte ik zwijmelend van geluk deze blog. Wie het snapt mag het mij uitleggen.
Naschrift: Nelly leest deze blog, fronst en zegt: wil je het voortaan zeggen als je haar bed ontruimt? Ze vroeg mij net met een heel lief stemmetje of ze soms ook nog knuffels in haar bed mocht.

Geen opmerkingen: