zaterdag 3 april 2010

Vlees

Ik kon de verleiding niet weerstaan. Jonathan Safran Foer (één van mijn favo schrijvers) heeft vorig jaar een boek uitgebracht over, de titel vat het mooi samen, dieren eten. De recensies waren helder: lees dit boek en je stopt met vlees eten. Dat zullen we nog wel eens zien, dacht ik als oprechte carnivoor. Toch waarschuwde er een stemmetje in mijn achterhoofd. Wilde ik wel lezen wat Foer had te schrijven? Na enkele maanden van twijfel kocht ik het boek in een zwak ogenblik toch. En nu eet ik geen vlees meer. Tenminste: geen vlees uit de bio-industrie. Dat gaat ver: geen afhaalchinees, geen big mac, geen saucijzenbroodje, geen bitterballen, kipnuggets, paardenworst. Ja maar Jelle! Geen gemaar. Lees dit boek! Of niet natuurlijk... Ik daag iedereen uit: de eerste vleesfan die dit boek uitleest en gewoon kiloknallervlees blijft eten, die krijgt van mij een halve k... eh tarwe.

Geen opmerkingen: